lunes, 17 de julio de 2023

LA PORNOGRAFIA I L’EDUCACIÓ

 



Qui cregui que la pornografia desapareixerà o es prohibirà s’equivoca. Només parlarem de la pornografia com pel·lícula o video, i de la dita mainstream (corrent principal)

Si diem que actualment forma part de l’educació dels nostres joves no estem exagerant.

Així ho expressa el sociòleg L. Ballester et alt. de la Universitat Illes Balears: “la pornografia a internet pot influir sobre les actituds sexuals, valors morals i activitat sexual de la joventut;  els homes són els grans consumidors de pornografia a internet i els que pressionen més en el canvi de les pràctiques sexuals”.

També forma part de l’educació dels nostres joves les pel·lícules violentes i de guerra. I la guerra tampoc sembla que vol desaparèixer i ningú la prohibeix.

L’expressió “mal educat” la podríem aplicar al tema del que parlarem. La pornografia gratuïta, la corrent, la que es presenta en forma de pel·lícula, educa malament la sexualitat i sobretot en nens i adolescents. El filòsof P. B. Preciado parla de “dispositiu virtual masturbatori, sense que pensem que la masturbació sigui, normalment, un problema.

Per quina via els més joves la poden veure?: Telèfons mòbils i ordinadors. Primera pregunta quan ha de tenir un jove el seu telèfon mòbil?

Actualment no pot conduir fins els 18 anys, però en general es pensa que l’edat del telèfon mòbil ha d’esser inferior, inclús en molts casos, molt inferior. Els experts sembla que coincideixen en els 16 anys. Com a societat tenim l’excessiva necessitat de comunicar-nos i de controlar els més joves. Sense mòbil no és tan fàcil.

Del control dels ordinadors de casa ja se’n cuidarà la família i els de l’escola, els professors.

El contingut del tipus de pornografia que parlem té unes característiques determinades: centrat en el coit, en el fal·lus (sempre erecte), heteronormatiu, i patriarcal, dirigit als homes que són el número més important de clients.

Els intents de fer un nou porno, dirigit més a les dones o be el post-porno, de moment té un èxit molt més reduït.

A Barcelona la sueca Erika Lust,  fa pel·lícules tenint en compte  el desig femení  però sense descuidar el públic masculí. Tot i així el 60% de consumidors són homes.

El post porno sol estar fet per dones i té unes característiques de crítica. No té la finalitat de excitar la libido. Una doctora en sexologia americana va començar com  actriu porno i va desviar-se cap al post-porno amb performances tipus queer i transfeminista. P.B. Preciado i M. Llopis són els mes coneguts en el tema al nostre país. També destaca l’organització suïssa Oil Productions que van crear 4 noies.

L’educació sexual no està integrada en els estudis en el nostre país. A Catalunya s’està iniciant la introducció de l’educació afectiu-sexual  amb la col·laboració de les Conselleries d’Educació i Igualtat i Feminismes, amb el programa Coeduca’t . Adjunto l’adreça online del pla./ No es pot reproduir el vídeo perquè falta un complement.

Més informació per resoldre el problema.

 https://blocs.xtec.cat/coeducacioiigualtat/videos-formacio-2/

https://blocs.xtec.cat/coeducacioiigualtat/videos-formacio-2/

A Noruega varen fer uns vídeos curts presentats per una noia, que explicava sobre persones reals els òrgans sexuals i alguna conducta de sexe, el tractament de la informació és educatiu i científic, no pornogràfic o morbós.

A España ja tenim un denominat “porno educatiu”, d’una empresa valenciana, que es de pagament i que tot i que evita la morbositat i els presentadors/es es nomenen “teachers” veiem encara lluny de utilitzar-ho a les nostres escoles, però no descartem que a la llarga aquest sigui un bon model.

 

 


No hay comentarios:

Publicar un comentario