lunes, 29 de mayo de 2023

Tot esmorzant

 Repasso els resultats de les eleccions d’ahir. Ho farem a base de punts importants segons el meu parer:

1.- Majoria absoluta del CP, com fins ara.

2.- La mes baixa participació que jo recordo en unes municipals. Sempre una mala noticia per la democràcia. A tot Catalunya ha baixat, però a l’Escala més de la meitat d’escalencs amb dret a vot  no han participat. Ho bé els polítics no han mobilitzat o la ciutadania ja li està bé la situació del poble. A favor d’això seria que el partit que ha governat fins ara ha més que quadruplicat en regidors i més que triplicat en nº de vots als partits seguidors.

3.- Els partits que estaven representats han perdut vots, els que més Junts un 44%. Només un ha crescut, tal com preveia i ho deia en públic, Gent de l’Escala sota el paraigües de la CUP. A part de portar gent potent (els 3 primers ex-regidors) i la resta gent popular i prou coneguda al poble. Però la sensació de que la CUP no hi tenia massa a veure que donava la Gent, crec que seria un error continuar amb el dissimulo que a mi em sembla detectar. Hi ha un vot jove que el necessiten. Un 23% de creixement està més que bé.

4.- Possibles decepcions Junts i ERC, en política les divisions sempre són caríssimes. I en els dos casos cal recordar a uns l’existència del PDCAT i als altres la de Gent. Jo ja fa temps que pateixo a nivell d’España per la divisió de les esquerres i l’alternativa que hi ha.

5.- El cas dels COMUNS, ja porten seguides diverses eleccions municipals amb pèrdua de vots, però tenen un sòl de votants que els hi permet tenir la mínima representació. És des de ja fa temps la llista que inclou més persones nascudes a l’estranger i que el voluntariat dels d’aquí fa que tinguin el partit com a referent. A l’Escala més del 33% dels empadronats són nascuts a  l’estranger. Patia per una possible pèrdua de representació.

6.- Entra amb força un nou partit, Alternativa x l’Escala, dic en força perquè dos representants és un bon inici. La nº 1 i la seva parella han passat per molts partits, sense acabar de trobar-ne un que els hi agradés. N’han fet un a mida. Són qualificats  d’espanyolistes. També de dretes. Jo conec els dos i no em molesta gens la seva presencia al Ple. Ja tindrem temps de parlar del que fan.

7.- El nº 1 de la candidatura de VOX, també el conec, quan era regidor era dels que més treballava. Amb 16 vots més hagués entrat ell al Ple, a costa del CP que hagués perdut la majoria absoluta. Aquí hi haurà opinions per tots els gustos.

8.- Per acabar, un  tema personal, vaig anar de nº 7 a la llista del Partit del Treball (comunista/comunista) per Torroella de Fluvià. M’ho va demanar un company activista que ens ha ajudat molt (tema sanitari, etc.) i no m’hi vaig poder negar. Vaig patir molt perquè tinc certa amistat amb el veterà Alcalde del PSC (PSC, sense complexes). Però la nostra llista va tenir només 3 vots ( rieu, rieu), amb una participació a  l’alça del 76%. Felicitats, Pere, Alcalde de Torroella de Fluvià.

 

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario