lunes, 20 de mayo de 2019

Carta a l‘Alcalde de l’Escala


Sr. Alcalde, em permeto donar-li uns consells per tenir un bon resultat electoral:

Últimament, visitador assidu de bars com és un servidor, trobo escalencs,  (“escalencs, escalencs, escalencs”)  com va dir un prohom del poble a Radio l’Escala, que em comenten que així com els “xarnegos” (paraula que ja esta amortitzada) d’abans varen venir a treballar per fer un poble millor, els “moros” venen només a buscar ajuts i a treballar poc, i que si van a Serveis Socials, tot es per ells.

Una dona andalusa que porta molts anys a l’Escala i que parla castellà “porque esta en España” em va dir que la propera vegada que anés a Serveis Socials (es una persona que rep ajut de la PAH) es posaria un mocador al cap perquè  si eres mora te lo dan todo” quan jo li vaig dir que creia que això no era cert em va contestar que “ tendriamos que echarlos a todos,  que vayan a su país”. Un servidor,  que a vegades gasto mala llet tot i que no en bec mai, li vaig contestar que a lo millor tenia raó i que els 3 vegades escalencs pot-ser tindrien de fotre a fora els simplement escalencs, moros i cristians, però que seria mes just començar pels que varen arribar primer. Des de llavors no em parla. I jo content.

Ahir en un lloc de begudes dos escalencs em deien el mateix, però a més que lo que volen els moros es apoderar-se ells de la nostra terra. Ho deien en serio, i un d’ells em va dir que li havia confessat un company de treball moro. Jo recordo que Al Qaeda ja parlava de la reconquista del Al Andalus.

Tot això, vet aquí, que me ve al cap després que divendres, moros, cristians,  una regidora de l’Ajuntament (ERC), i gent sense afiliació coneguda vàrem aturar el llançament  judicial per part dels Mossos i Municipals (llançament al carrer) d’una dona i dos fills, un d’ells tetraplègic.

Algú es va cuidar a fer córrer que el tetraplègic es dedicava des de la seva cadira motoritzada a vendre “droga” i que tot-hom ho sabia.

Ostres, potser que els Mossos i els Municipals  es dediquessin  a detenir i denunciar “camells” per contes de llançar al carrer, un dia plujós, a una mare i els seus dos fills, un tetrapléjic,

Sr. Alcalde,  si troba habitatge pels moros, perdrà vots dels 3 vegades escalencs i em temo que també dels nomes una vegada escalencs. Si deixa que la Justícia, que es dedica a multar-lo a vostè i a mi, faci la seva feina amb l’ajut dels que no atrapen camells, no perdrà cap vot. Entre altres coses perquè als “moros” no els deixem votar.

Desitjant que no em faci cas, el saludo atentament i li desitjo que no tregui majoria.

2 comentarios:

  1. No puc estar més d'acord,com emigrant de les primeres onades,no puc entendre que els que per motius econòmics i de superbivència ens hem vist obligats a desarrelar-nos, no entenguin que altra gent faci el mateix.Quina poca memòria.
    Una carta que destil.la ironia i que reflexa una de les moltes contradiccions del que ens sembla que hem adquirit un cert estatus. Confio que el teu alcalde no es farà el sord i el cec.

    ResponderEliminar